Datum: dinsdag 8 december 2020, 10.00 - 11.00 uur, online
Veel mensen in Nederland hebben financiële zorgen. Nu langzaam duidelijker wordt wat de (sociaaleconomische)
gevolgen zijn van de coronacrisis wordt de schuldenproblematiek alleen maar
urgenter. In het webinar ‘Financiële kwetsbaarheid: verzekeraars in actie!’ van
28 oktober hebben we laten zien dat verzekeraars daarbij hun klanten kunnen
helpen.
Maar hoe kun je je klanten nu het beste benaderen
zodat daadwerkelijk contact tot stand komt? Contact leggen is immers de eerste
stap op weg naar een oplossing. Met welke vormen van communicatie kun je
hiervoor je klant motiveren? En hoe zorg je er daarbij voor dat de klantrelatie
in stand blijft. Kortom, welke communicatie is effectief? In deze sessie gaan
we daar dieper op in.
Meld je nu aan! Aanmelden kan t/m 7 december
a.s., 12.00 uur.
Doelstelling
Deze livestream heeft als doel je te informeren over mogelijkheden die verzekeraars hebben om eerder in contact te komen met klanten met een betalingsachterstand. Daarnaast gaan we in op wat ervoor nodig is om ervoor te zorgen dat de klantrelatie in stand blijft, de reguliere betalingen door de klant weer worden hersteld en de betalingsachterstand zoveel mogelijk wordt opgelost.
Ook is er volop ruimte om ervaringen van verzekeraars uit te wisselen. Werk jij bij een verzekeraar en wil je graag vertellen wat jullie doen om klanten te helpen als zij een rekening (tijdelijk) niet kunnen betalen. Proberen jullie klanten te stimuleren contact hierover te zoeken? En hoe ga je dan om met die klanten? Wat werkt om contact te leggen en goede afspraken te kunnen maken (en wat hebben jullie geprobeerd en werkte niet?). Wil je daar graag je collega-verzekeraars over vertellen? Mail het naar p.swienink@verzekeraars.nl
Programma
Aanvang: 10.00 uur
Duur: max.
1 uur
10.00 uur Welkom
10.05 uur Hanneke Goosen: presentatie van het
onderzoek Effectieve communicatie bij betalingsachterstanden
10.35 uur Hoe pakken verzekeraars het aan en wat
kunnen ze van elkaar leren? Ervaringsuitwisseling en discussie
10.55 uur Afsluiting
Hanneke Goosen is sociaal psycholoog en werkt als
onderzoeker bij het lectoraat Armoede Interventies en als docent bij de
opleiding Toegepaste Psychologie. Daarnaast werkt ze als PhD kandidaat bij de
Universiteit Leiden. Hanneke houdt zich in haar onderzoeken bezig met het
toepassen van inzichten uit de gedragswetenschappen bij armoede- en schuldenproblematiek.
Haar promotieonderzoek gaat specifiek over de gevolgen van financiële stress
voor cognitief vermogen en financieel gedrag en het ontwerpen van interventies
om mensen die deze stress ervaren beter te kunnen helpen. Ze verzorgt daarnaast
colleges over gedragseconomie en gedragsverandering en leert studenten over
praktijkgerichte onderzoeksmethoden.
Bestemd voor
Deze livestream staat open zowel voor leden als voor
andere geïnteresseerden.
Deelname is vooral interessant voor MVO-medewerkers,
KBC-managers, communicatiemedewerkers, managers en medewerkers van debiteurenadministratie,
managers en medewerkers van klantcontactcenter.
Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Hoe werkt deze livestream?
Tijdens de livestream kun je als deelnemer de sprekers
zien en horen. Ook kun je vragen stellen en opmerkingen maken, door de
vraag-en-antwoordfunctie te gebruiken.
De sprekers kunnen jou níét zien en horen. De
binnenkomende vragen worden beoordeeld door een moderator, die een selectie
maakt en deze voorlegt aan de presentatoren.
In verband met de bijzondere omstandigheden rondom het
coronavirus bevinden de presentatoren zich niet op dezelfde locatie.
Hoe kun je deelnemen aan de livestream?
Je moet je apart voor deelname aanmelden.
Na je aanmelding ontvang je van ons nadere instructies en
de link om deel te kunnen nemen.
Kun je op het moment van de livestream niet kijken? Geen
probleem! De stream is ook terug te kijken op een moment dat het jou wél
uitkomt, alleen is er dan geen live interactie meer mogelijk. Ook daarvoor moet
je je wel hebben aangemeld.
Nadere informatie en vragen
Voor nadere informatie of met vragen kun je contact
opnemen met Patricia Swienink.
Aan haar kun je eventueel ook reeds vooraf vragen sturen, dan kan hiermee bij
de voorbereiding zoveel mogelijk rekening worden gehouden.
Mogelijk ook interessant
Complianceregeling Mededinging
Deelnemers aan dit evenement vallen onder de Complianceregeling
Mededinging van het Verbond en worden geacht zich te houden aan de geldende
mededingingsregels en met de inhoud van de regeling bekend te zijn.
Privacyverklaring
De Insurance Academy is onderdeel van het Verbond van
Verzekeraars. Op de verwerking van persoonsgegevens die aan de Insurance
Academy worden verstrekt is daarom de privacyverklaring van het Verbond
van Verzekeraars van toepassing. Artikel 5 van die verklaring handelt
specifiek over gegevens die worden verstrekt in het kader van deelname aan een
activiteit of bijeenkomst van het Verbond (de Insurance Academy).