Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Nederland Engels
Aanmelden

Themabijeenkomst Klachten, 21 juni 2016

​Datum en plaats: dinsdagmiddag 21 juni bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag

Op 21 juni a.s. organiseert de Stichting toetsing verzekeraars bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag speciaal voor keurmerkhouders een themabijeenkomst over klachten. Bent u keurmerkhouder en wilt u weten wat de resultaten zijn uit het thema-onderzoek naar klachten? Wilt u leren van het klachtenbeleid van uw collega-verzekeraars? Schrijf u dan in voor de themabijeenkomst.
 
Programma
De themabijeenkomst is bedoeld om u de resultaten uit het thema-onderzoek naar klachten te laten weten en om best practices te delen. Daarom laten wij een aantal keurmerkhouders aan het woord over hun aanpak op een specifiek onderdeel van het klachtenbeleid. Het programma is als volgt:
 
13.00 uur  |  Inloop met koffie en thee

13.30 uur  |  Opening
door directeur Stv Ron van Kesteren

13.40 uur  | 
Resultaten thema-onderzoek Klachten door Rosemarie Wijnands

                     
Welke uitkomsten komen er uit het thema-onderzoek naar klachten? Wat heeft het onderzoek opgeleverd? Wat gaat er vaak goed en wat meestal 
                      niet? Welke tips heeft de stichting voor u om uw klachtenbeleid te verbeteren?
 
14.15 uur  |  Kennis delen over klachten door Liesbeth Pecht van a.s.r.
 
                       Liesbeth Pecht is manager Klachtenmanagement  bij a.s.r. Zij gaat in op het belang van kennisdeling over klachten: wat levert het delen van  
                       informatie over klachten a.s.r. en de andere labels op? Welke informatie delen de mensen met elkaar en hoe organiseert a.s.r. deze
                       informatiedeling?
 
14.45 uur  |  Leren van klachten door Harmke Kramer-Mooijekind van Zilveren Kruis
 
                      Harmke Kramer-Mooijekind is klantsignaalmanager bij Zilveren Kruis. Zij vertelt hoe Zilveren Kruis leert van klachten. Is er een terugkerend thema
                      waarover men klaagt? Hoe zorg je ervoor dat de gehele organisatie leert van klachten?
 
15.15 uur  |  PAUZE

15.40 uur  |  Open systeem voor klachten door Cees Jan Volcklandt van DAS
 
                       Cees Jan Volcklandt is Manager Servicemanagement bij DAS. Hij zal met name ingaan op het belang van de bedrijfscultuur voor een goede
                       klachtafhandeling.
 
16.10 uur  |  Aan de slag!
 
                      Waar gaan we als keurmerkhouders mee aan de slag als het gaat om klachten? We zullen met elkaar een actielijst samenstellen.
 
16.50 uur  |  Afsluiting en borrel
 
Voor wie?
De bijeenkomst is uitsluitend bedoeld voor keurmerkcoördinatoren en andere medewerkers van verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren die werken met klachten. Coördineert u de keurmerkactiviteiten van meerdere labels? Wijs de keurmerkbetrokkenen bij de verschillende labels dan op deze bijeenkomst.
 
Waar en wanneer?
Wij organiseren de themabijeenkomst op 21 juni a.s. Wij zijn te gast bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag waar de bijeenkomst dan ook zal plaatsvinden.
 
Aanmelden
Meld u aan voor de themabijeenkomst en vul de gegevens in het aanmeldformulier op deze pagina in.
 
Vragen?
Hebt u vragen over de bijeenkomst? Stuur uw vraag dan naar info@toetsingverzekeraars.nl, of stel uw vraag aan uw vaste contactpersoon bij de stichting.